Blog
Seppe |
Beeld je in: het is een vroege herfstdag. De burgemeester en de schooldirecteur ontmoeten elkaar op het centrale marktplein. Ze kijken uit over brede lanen en het nieuw aangelegde parkje dat langzaamaan bedolven raakt onder de vallende bladeren. Het marktplein was ooit een druk verkeerspunt in het dorp, maar is het afgelopen jaar omgevormd tot een groene, autoluwe ontmoetingsplek. Dit alles is begonnen met een idee op de speelplaats van de school.
Seppe |
Seppe |
Duurzaamheid is niet langer een optie, maar een noodzaak. Ook scholen dragen hun steentje bij aan een betere toekomst. In Vlaanderen speelt MOS – Duurzame Scholen Straffe Scholen al meer dan twintig jaar een sleutelrol in het verduurzamen van basis- en secundaire scholen. Wat ooit begon als een milieuproject, is uitgegroeid tot een brede beweging die scholen helpt duurzaamheid te integreren in lessen, beleid en schoolcultuur.
Seppe |
De Performatory als voorbeeld van een complete redesign van het onderwijssysteem
Seppe |
PODCAST! Onze collega en onderwijsdesigner Pieter Sprangers te gast bij Tjip de Jong voor een inspirerend gesprek over ‘onderwijs ontwerpen’, systeemdenken, scientific educational design research en het aanpakken van wicked problems in het onderwijs.
Hoe ontwerp je een school waar leren écht werkt? Beluister dit boeiende gesprek in de populaire Tjipcast, de wekelijkse podcast over leren, didactiek en innovatie.
Hoe ontwerp je onderwijs met oog voor menselijke verbinding?
Hoe kun je bore-out bij studenten aanpakken met kleinschalige, innovatieve interventies?
Pieter deelt zijn inzichten over nomadisch leren, passie in onderwijs en hoe je vanuit systeemdenken kunt werken aan toekomstbestendige onderwijssystemen.
Een inspirerende luisterervaring gewenst!
Hoe ontwerp je een school waar leren écht werkt? Beluister dit boeiende gesprek in de populaire Tjipcast, de wekelijkse podcast over leren, didactiek en innovatie.
Hoe ontwerp je onderwijs met oog voor menselijke verbinding?
Hoe kun je bore-out bij studenten aanpakken met kleinschalige, innovatieve interventies?
Pieter deelt zijn inzichten over nomadisch leren, passie in onderwijs en hoe je vanuit systeemdenken kunt werken aan toekomstbestendige onderwijssystemen.
Een inspirerende luisterervaring gewenst!
Seppe |
Bestuurskracht meten in scholen als waardevolle praktijk …
Seppe |
Seppe |
Discriminaties wegwerken...